Update PR & Communicatie / voortgang actieplan

In maart 2024 gaven we een terugkoppeling op de gesprekken over PR en Communicatie. Tijdens deze bijeenkomst is ook een actieplan gedeeld met concrete stappen en verbeterpunten. Graag brengen we jullie op de hoogte van de vorderingen die sindsdien zijn gemaakt. We laten zien wat er al is opgepakt en waar we nog aan werken.

  1. Doelen stellen voor PR en communicatie
    Plan is opgesteld, met een helder overzicht van wat en wanneer gecommuniceerd wordt.
  2. Plan voorleggen aan gemeente voor investering
    Cofinanciering is toegekend; het plan is gerealiseerd.
  3. Jong persoon uitnodigen voor flitsende video’s
    Crispy heeft Fleur toegevoegd aan het centrumteam om pakkende content te maken. Zij is social media specialist. Met haar frisse blik maakt ze content die prima geschikt zijn voor het doel van de social media van Thuis in Panningen.
  4. Posters via vast stramien
    De posters voor de evenementen Fashion Festival, Kepella Cultura en Glitz & Glam behouden hun vertrouwde opmaak van de afgelopen jaren. Vanwege herkenbaarheid. Overige posters/aankondigingen worden in het stramien van huisstijl Thuis in Panningen toegepast.
  5. Kostenonderzoek adverteren buiten Peel en Maas
    Kosten zijn in beeld gebracht. Voor dit jaar is er geen budget beschikbaar. Het staat gepland voor 2026.
  6. Onderzoek naar meerwaarde TikTok
    De doelgroep van Thuis in Panningen is de 30+ generatie, ook kijkende naar het aantal volgers op Instagram en Facebook. De grootste doelgroep van TikTok zit in de leeftijd van 13-24 jaar. Deze groep bezoekt het centrum anders dan de 30+ generatie. Deze ‘online-generatie’ bezoekt het centrum om te lunchen, maar dit is niet de doelgroep die lang verblijft in het centrum. Daarom focussen we ons niet op TikTok. Je ziet echter dat de doelgroep 25-34 jaar in opkomst is op TikTok. We zullen deze opkomst blijven volgen en mogelijk in de toekomst bepalen om TikTok in te zetten. Echter vergt dit een heel andere strategie dan Instagram en Facebook.
  7. Gericht inzetten van posters/banners, eventueel met QR-code
    Posters en banners worden nu alleen ingezet voor evenementen. Dit heeft voor een groot gedeelte te maken met budget en ook de toepassing.
  8. Werkgroep PR & Promotie betrekken bij uitwerking
    De werkgroep is meerdere keren betrokken en heeft meegedacht over de plannen.
  9. Coördinatie zomerinformatie 2024 via centrummanagement
    Deze taak is afgerond voor zowel 2024 en 2025.

We houden jullie op de hoogte van verdere stappen en acties. Vragen of ideeën? Laat het gerust weten.